سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از لنز در دوران کرونا

 

لنزهای تماسی محصولاتی هستند که مزیت های بسیار زیادی برای کاربران خود به همراه دارند. اما در دوره اپیدمی کرونا نگرانی افراد در مورد لنزهای تماسی و انتقال این بیماری شدت پیدا کرد. در این مقاله مراقبت هایی که افراد باید در حین استفاده از لنزهای تماسی در این دوره شیوع بیماری به آن توجه داشته باشند آموزش داده می شود.

اپیدمی کرونا و لنزهای تماسی

ما در دوره ی به سر می بریم که نتایج تحقیقات مشخص و قاطعی در مورد امکان انتقال کرونا از طریق لنزهای تماسی وجود ندارد. بنابراین بهتر است برای حفاظت خود از این بیماری نکات بهداشتی را پیش از قبل رعایت کنیم.

رعایت بهداشت دست ها در حین استفاده از لنزهای متاسی بسیار اهمیت دارد که در این دوران و با تاکید چشم پزشکان بر شستن مداوم دست ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در این دوران برای حفظ سلامت، باید برخی از عادت ای افراد تغییر کند. افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، فرقی ندارد از چه برندی استفاده می کنند، باید مراقبت های بهداشتی را پیش از قبل رعایت کنند.

اگر با دست های کثیف و آلوده صورت و لنزهای خود را لمس کنید؛ می توانید باعث بیماری خود و نزدیکانتان شوید. زیرا ویروس کرونا می تواند از طریق چشم و دهان وارد بدن شود.

پس این توصیه ی بهداشتی را جدی بگیرید و رعایت بهداشت را هنگام استفاده از لنزهای تماسی فراموش نکنید. فرقی ندارد که از لنز هالووین و یا لنز طبی استفاده می کنید. هرگز در مکان های عمومی دست های نشسته و ضدعفونی نشده ی خود را به چشم و صورت خود بزنید.

حتی وقتی در خانه هستید و یا در دوران قرنطینه به سر می برید نیز ضروری است بازهم نکات بهداشتی را رعایت کنید. شستن دست ها به نحو صحیح تنها را از بین بردن آلودگی ها و حفظ سلامت خودتان می باشد.

لنزهای تماسی به گونه ای هستند که توسط فرد در داخل چشم و روی قرنیه گذاشته می شوند، پس حتما قبل از تماس دست با لنزها، دست های خود را با آب و صابون ضدعفونی کنید تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری کنید.

لنز فرشوک، ایراپتیکس، بوش اند لومب، جانسون و .... یا دیگر برندهای موجود در بازار همگی باید با رعایت نکات بهداشتی استفاده شوند.

در مکان عمومی بهتر است هنگام استفاده از لنزهای تماسی طبی و یا رنگی مانند لنز فرشکن، علاوه بر استفاده از ماسک از شیلدهای محافظ نیز استفاده کنید.

آیا افراد می توانند در طول دوره ی اپیدمی کرونا از لنزهای تماسی استفاده کنند؟

با توجه به اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از لنزهای تماسی چشم در طول دوره کرونا بلامانع است. با این حال رعایت نکات بهداشتی پیش از قبل اهمیت خواهد داشت.

دست هایتان را قبل از تماس لنزها به خوبی بشورید. می توانید از محلول های ضدعفونی کننده نیز استفاده کنید. حتما پس از هربار استفاده از لنزهای خود آن ها را با دقت با محلول لنز بشورید و ضدعفونی کنید.

یکی از راه های انتقال این ویروس از طریق مخاط است. اما هنوز تحقیقات مشخصی که با قطعیت بگوید اماکن انتقال ویروس کرونا از طریق اشک نیز امکان پذیر است وجود ندارد.

اما طبق نظر متخصصان محلول های پاک کننده و ضدعفونی کننده لنز می توانند ویروس ها را کاملا از بین ببرند.

پس اگر بهداشت دست های خود را رعایت کنید و همچنین پس از هر بار استفاده لنز خود را با محلول لنز بشورید، لازم نیست نگران مبلا شدن به این ویروس باشید.