سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت مراجعه به چشم پزشک برای خرید لنز تماسی

 

افرادی زیادی هستند که از لنزهای تماسی استفاده کنند. در این مقاله می خواهی اهمت خرید لنزهای تماسی با تجویز پزشک را بررسی کنیم.

انواع لنزهای تماسی

قبل از هر چیز باید بدانید که لنزهای تماسی دارای مدل های مختلفی می باشند. دانستن انواع مدل های لنز تماسی برای خرید لنز تماسی ضروری است. لنزهای تماسی به دو صورت لنز طبی و لنزهای زیبایی تولید می شوند.

هر کدام از این لنزها دارای مدل های مختلفی هستند. به عنوان مثال لنزهای طبی را می توانید به دو صورت لنز نرم و یا لنز سخت تهیه کنید. با توجه به نوع مشکل چشمتان می توانید لنز مناسب خود را تهیه کنید.

لنزهای رنگی نیز به صورت  لنز فانتزی  و یا لنز طبیعی تولید می شوند. با توجه به هدف استفاده تان که می خواهید رنگ چشم طبیعی و یا رنگ چشم خاص و متفاوتی داشته باشید، می توانید لنز رنگی مناسب خود را انتخاب کنید.

دلایل خرید لنز تماسی با نسخه ی پزشک

حالا که با انواع لنزهای تماسی آشنا شدید، بهتر می توانید دلایل خرید لنزهای تماسی با نسخه ی پزشک و اهمیت آن را درک کنید. فرقی ندارد که قصد استفاده از لنزهای تماسی با هدف بینایی و یا هدف زیبایی دارید. ضروری است که قبل از خرید هر نوع لنز تماسی رنگی و یا طبی نسخه ی پزشک تهیه کنید. برخی از مهم ترین دلایل به شرح زیر است:

1.       تنوع برند

تنوع در برندهای لنزهای تماسی بسیار زیاد است. هر کدام از این برندها مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارند. برای این که بدانید کدام مارک لنز طبی و یا رنگی برایتان مناسب است، ضروری است که مشخصات و ویژگی ها چشم خود را بدانید. به عنوان مثال اگر دارای چشمان خشک و حساس هستید می توانید از برند اکیووی که دارای لنزهایی مناسب برای این افراد است استفاده کنید. بدون مراجعه به چشم پزشک نیز از این ویژگی های چشمی خود مطلع نخواهید شد.

2.      وجود ممنوعیت پزشکی

گاهی اوقات پس از انجام معاینات چشم پزشکی با بررسی فیزیولوژی چشمتان به این نتیجه می رسد که استفاده از لنز برای چشم شما مناسب نیست. به عنوان مثال غدد اشکی چشمتان از کیفیت و کارایی خوبی برخوردار نیستند و استفاده از لنز باعث ایجاد مشکل در چشمتان می شود. اگر حالا بدون مراجعه به متخصص چشم و عدم اطلاع از این موضوع اقدام به خرید لنز کنید، باعث ایجاد مشکلاتی در چشم و بینایی تان خواهید شد.

3.      تفاوت میان لنزها

همان طور که در ابتدای مقاله مطالعه کردید، لنزهای تماسی در انواع با هم متفاوت هستند. اما این تفاوت تنها در نوع خلاصه نمی شود. بلکه لنزها در سایز، قطر، انحنای پایه و مدت زمان استفاده نیز با هم متفاوت هستند. چشم پزشک با اندازه گیری پارامترهای چشم مانند انحنای قرنیه و قطر قرنیه به شما می گوید که از چه لنزی استفاده کنبد تا راحتی بیشتری را تجربه کنید. پس برای احساس راحتی بیشتر خودتان هم که شده باید حتما قبل از انتخاب مارک لنز رنگی و یا طبی و خرید لنز تماسی به چشم پزشک مراجعه کنید.

4.      آگاهی از نحوه ی استفاده از لنزها

یکی دیگر از دلایلی که حتما باید قبل از خرید لنز تماسی به چشم پزشک مراجعه کنید، آموزش صحیح از نحوه ی استفاده از لنزهای تماسی است. قرار دادن و خارج کردن لنزهای تماسی باید به شیوه ای صحیح انجام شود تا باعث آسیب وارد شدن به چشم ها نشود. چشم پزشک این روش را به طور صحیح به شما آموزش خواهد داد.

5.      شفافیت دید بهتر

داشتن نسخه ی پزشک برای خرید لنز باعث می شود که لنز مناسب تری را خریداری کنید و بدین ترتیب دید شفاف تر و واضح تری را با لنزهای تماسی تجربه خواهید کرد. در برخی از موارد نمره ی چشم افراد متفاوت از نمره ی لنز است. پس بهتر است به جای خرید لنز بر اساس نمره ی عینکتان نمره ی مناسب برای خرید لنز تهیه کنید.