سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لنزهای تماسی و افزایش اعتماد به نفس

 

نتیجه ی تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است، نشان می دهد افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند و زندگی شادتری را تجربه می کنند. در ادامه ی این مقاله بیشتر این فرضیه بررسی و توضیح داده می شود.

لنزهای تماسی و کاربرد آن در زندگی

لنزهای تماسی زندگی امروزه افراد را کاملا تحت شعاع قرار داده است. افراد همیشه به دنبال راحتی در زندگی هستند. یکی از دلایل تولید لنزها افزایش راحتی افراد در مقایسه با عینک است.

افرادی که مشکلات بینایی خود را پنهان می کردند، تنها به دلیل این که دوست نداشتند از عینک استفاده کنند و یا از این که مورد قضاوت افراد دیگر قرار بگیرند هراس داشتند.

اما با اختراع لنزهای تماسی مشکل این افراد کاملا برطرف شد. این افراد می توانستند مشکلات بینایی خود را برطرف کنند، بدون این که کسی متوجه وجود این مشکل در بینایی و چشم های آن ها شود.

ضعف در اعتماد به نفس بیشتر در سنین نوجوانی و جوانی دیده می شود. این سنی بسیار حساس است که افراد به نظرات هم سن و سالان خود بسیار توجه می کنند. استفاده از عینک برای این گروه سنی با کاهش اعتماد به نفس و همچنین محدود کردن برخی از فعالیت های روزمره آن ها خواهد شد.

به عنوان مثال انجام تئاتر و گریم و یا فعالیت های ورزشی و ... برای این افراد مشکل می شود که باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد خواهد شد.

اما لنزهای تماسی به علت این که روی قرنیه، داخل چشم قرار می گیرد، به راحتی مشکلات بینایی را برطرف می کند، بدون آن که کسی متوجه شود.

دلایل افزایش اعتماد به نفس در اثر استفاده از لنز تماسی

به همین دلیل گفته شده است افرادی که مشکلات بینای دارند و از لنز تماسی استفاده می کنند احساس خوشایندتری نسبت به خود دارند و این باعث افزایش اعتماد به نفس شده است.

اما کاربرد لنزهای تماسی تنها به برطرف کردن مشکلات بینایی ختم نمی شود. لنزهای رنگی و لنزهای طبی رنگی که می توانند رنگ چشم را تغییر دهند باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می شوند.

حس زیبا به نظر رسیدن و متفاوت بودن از دیگران با داشتن چشمانی رنگی باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر می شود. لنزهای با رنگی با ارائه رنگ های طبیعی توانسته است نقطه ی عطفی در تغییر چهره ی طبیعی بباشد.

لنز طبیعی با تغییر رنگ طبیعی به طوری که کسی متوجه نمی شود که این چشمان رنگی به خاطر استفاده از لنز است، توانسته است نظرات زیادی را به خود جلب کند.

تنها استفاده کننده ی لنزهای رنگی خانم ها نیستند. بلکه دیده شده است که آقایان نیز علاقه مند به خرید لنزهای رنگی مانند لنز طوسی و یا ترکیب های رنگی نزدیک به این رنگ می باشند.

تحقیقات نشان داده است که هرچه لنز رنگی انتخاب شده جلوه ای طبیعی تر در چشم داشته است، افراد حس بهتری داشته اند و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کرده اند. به عنوان مثال لنز طوسی عسلی نیز جز لنزهای رنگی بوده است که افراد معتقد بودند که از استفاده از آن حس خوشایندی داشته اند.

پس همان طور که متوجه شدید دو عامل توانایی دید بدون استفاده از عینک و همچنین تغییر رنگ چشم و حس رضایت از چهره باعث افزایس حس اعتماد به نفس در افراد پس از استفاده از لنزهای تماسی شده است.