سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرایش و لنزهای تماسی

 

آرایش کردن با لنزهای تماسی هیچ گونه ایرادی ندارد و افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند می توانند راحت و آزادانه آرایش کنند. اما آرایش با لنزهای تماسی مستلزم رعایت یک سری قواعد است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

آرایش مزیتی برای لنزهای تماسی

قبل از تشریح قواعد مرتبط با آرایش با لنزهای تماسی لازم است که توجه شما را به ابن نکته جلب کنیم که امکان آرایش با لنزهای تماسی یک مزیت بسیار مهم آن محسوب می شود.

افرادی که از عینک استفاده می کنند، فریم عینک که مقابل چشم قرار می گیرد، مانع دیده شدن آرایش چشم و زیبایی چشم ها خواهد شد. این یک معضل بسیار بزرگ برای افرادی است که از عینک استفاده می کنند. اما درصورتی که این افراد به جای عینک از لنز استفاده کنند می توانند بدون هیچ گونه مشکلی آرایش کنند و دیگر نگران دیده نشدن آرایششان نباشند.

بنابراین این افراد می توانند براش شرکت در مراسم مختلف مانند مهمانی ها و جشن ها نیز مانند دیگر افراد ارایش دل خواه خود را انجام دهند.

همچنین مزیت دیگر لنزهای تماسی وجود نمونه های رنگی است که می تواند باعث زیبایی بیشتر چشمان و صورت افراد شود. شما می توانید با خرید لنز رنگی مناسب مانند لنز عسلی یا هر لنز رنگی مناسب چهره تان و انجام آرایش مناسب زیبایی چهره تان را دو چندان کنید.

قواعد آرایش با لنز

فرقی ندارد که از مارک لنز و یا چه برندی استفاده می کنید، حتما باید نکات زیر را برای آرایش همراه لنز رعایت کنید:

·         قبل از قرار دادن لنز در چشم، دستان و صورتتان را بشورید. وجود مواد آرایشی و چربی در دست و صورت و چسبیدن به سطح لنز و انتقال به چشم باعث ایجاد عفونت و انواع ناراحتی های دیگر در چشم می شود.

·        پس از قرار دادن لنز در چشم و احساس راحتی در چشم می توانید آرایش خود را انجام دهید.

·        هنگامی که از لنز تماسی استفاده می کنید، از مواد آرایشی کرمی به جای مواد ارایشی پودری استفاده کنید. این مواد آرایشی بدون ریزش هستند و برای استفاده از لنزهای تماسی مناسب تر می باشد.

·        در صورت استفاده از لنزهای روزانه حتما در پایان روز و قبل از خواب،  لنز خود را از چشم خارج کنید.

·        اگر لنز یکبار مصرف استفاده کرده اید حتما لنز را دور بیندازید. اما اگر از لنز ماهانه مانند لنز فصلی و یا لنز سالانه استفاده می کنید، می توانید با شست و شوی آن با محلول لنز پس از خارج کردن از چشم، آن ها را برای استفاده ی بعدی در جالنزی قرار دهید.

·        پس از خارج کردن لنز از چشم می توانید آرایشتان را پاک کنید و صورتتان را بشورید. شستن صورت قبل از خارج کردن لنز از چشم توصیه نمی شود.

با رعایت این نکات می توانید از استفاده از لنزهای تماسی همراه با آرایش لذت ببرید. به عنوان نکته ی پایانی گفته می شود که حتما برای خرید لنز تماسی به چشم پزشک مراجعه کنید. اگر مشکل خاصی مانند دیابت، فشار خون و یا آلرژی و حساسیت فصلی دارید حتما چشم پزشک خود را مطلع کنید. شاید استفاده از لنزهای تماسی را برایتان مناسب تشخیص ندهد و یا برند خاصی را خدمت شما معرفی کند.